پارک جنگلی لویزان پارک لویزان تهران پارک لویزان در تهران پارک لویزان کجاست پارک لویزان پارک جنگلی لویزان تهران
برتر در ایران تهران تهران

پارک جنگلی لویزان در شمال شرق تهران

جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
3,988 بازدید بدون دیدگاه

پارک لویزان که به پارک شیان نیز معروف است، یکی از پارک‌های جنگلی تهران است که در شمال شرق پایتخت و در محدوده شهرداری منطقه ۴ واقع‌شده است. این پارک به‌واسطه مکان قرارگیری، محیط جنگلی و آب‌وهوای مناسب، بسیار مورد توجه تهرانی‌ها به‌خصوص شرق شینان بوده و خانواده‌های تهرانی از آن برای گذران اوقات فراغت و اتراق یک‌روزه به‌خصوص در روزهای آخر هفته استفاده می‌کنند.

معرفی پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان در سال ۱۳۴۶ تنها به‌منظور جلوگیری از وسعت یافتن بافت شهری به‌صورت مصنوعی ایجاد گردید، اما بعدها به تفریحگاه جذابی برای ساکنین شهر تهران تبدیل شد و امروزه یکی از محبوب‌ترین پارک‌های جنگلی تهران محسوب می‌شود. این پارک مساحتی بالغ بر ۱۱۰۰ هکتار دارد و از این حیث بزرگ‌ترین فضای سبز شهر تهران به شمار می‌رود.

فاصله این پارک تا مرکز شهر تهران در حدود ۱۳ کیلومتر است و از شمال به قوچک، از جنوب به شمس‌آباد، از غرب به ده لویزان و از شرق به پادگان خاتم‌الانبیا محدود می‌شود.

چشم انداز تهران از این پارک دیدنی است. پارک جنگلی لویزان نسبت به شهر تهران در ارتفاع بالاتری قرار دارد و به همین دلیل وقتی در این پارک باشید، تهران زیر پای شماست و نمای مناسبی از شهر پیش روی شما قرار دارد و می‌توانید زیبایی‌های پایتخت را از زاویه دیگری ببینید. تماشای تهران از این پارک، به‌ویژه هنگام شب، بسیار لذت‌بخش و آرامش‌بخش است.

پوشش گیاهی منطقه

پارک جنگلی لویزان دارای پوشش گیاهی متنوع و درختان بلند و سر به فلک کشیده است. این پارک دارای گونه‌های مختلفی از گیاهان و درختان است که اکثر آن سرو، چنار و اقاقیا می‌باشد و گونه‌هایی از بلوط، افرا، داغداغان، گز، سرو نقره‌ای و توت نیز در آن به چشم می‌خورد.

امکانات پارک جنگلی لویزان

از امکانات پارک جنگلی لویزان می‌توان به بوفه، مسجد، نیمکت، سرویس بهداشتی، آلاچیق، کانکس پلیس، سطل‌های زباله، منقل‌های کباب‌پز و … اشاره کرد. در بالاترین نقطه پارک نیز هتل، تالار پذیرایی، سفره‌خانه سنتی، رستوران، کافی‌شاپ، زمین‌های ورزشی، استخر و سالن‌های بیلیارد و بولینگ نیز قرار دارد

باغ پرندگان در بخش شرقی پارک

باغ پرندگان تهران قسمت شرقی این پارک را شامل می‌شود. پس اگر به پارک لویزان رفتید، حتماً از باغ پرندگان تهران نیز دیدن فرمایید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

آدرس پارک جنگلی لویزان

تهران، بزرگراه امام علی (ع) جنوب به شمال، بعد از خروجی بزرگراه شهید زین‌الدین، خروجی شیان

جهت رزرو هتل در تهران کلیک کنید
اطلاعات بیشتر
خرید بلیط هواپیما از مبدا تهران
اطلاعات بیشتر
خرید بلیط هواپیما به مقصد تهران
اطلاعات بیشتر

پست های مرتبط

نظرتو برای این جاذبه گردشگری ثبت کن !

مشخصات مکان
نوع پارک
جنگلی
سال ساخت
1346 هجری شمسی
مساحت
۱۱۰۰ هکتار
امکانات
سفره‌خانه سنتی، بوفه، کافی‌شاپ و ...
آدرس
بزرگراه امام علی، بعد از خروجی زین‌الدین
موقعیت مکانی
نام استان
تهران
مرکز استان
تهران
جمعیت
13 میلیون نفر
تعداد شهرستان
16
آب و هوا
گرم و خشک
پیش شماره
021
مساحت استان
18,814 کیلومتر مربع
شهر های نزدیک
تهران
87 مکان ثبت شده
دماوند
2 مکان ثبت شده
تبلیغات
نظرتو برای این جاذبه گردشگری ثبت کن !

نمایش نقشه
لیست استان ها