باغ پرندگان تهران طبیعت باغ پرندگان تهران باغ پرندگان درتهران باغ پرندگان کجای تهران است باغ پرندگان باغ های موضوعی تهران دیدنی های باغ پرندگان طبیعت باغ پرندگان باغ پرندگان و زیبایی هایش باغ پرندگان تهران
تهران تهران

باغ پرندگان در شرق تهران

پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
3,858 بازدید بدون دیدگاه

باغ پرندگان یکی از پارک‌های موضوعی تهران است که در شمال شرق پایتخت و در بخشی از پارک جنگلی لویزان قرار گرفته است.

این مجموعه در دل طبیعت طراحی و ساخته شده است تا شرایط نگهداری بهتری به‌صورت طبیعی برای پرندگان مهیا باشد. این باغ بزرگ‌ترین مجموعه نگهداری پرندگان در کشور محسوب می‌شود.

معرفی باغ پرندگان تهران

این باغ با مساحت ۲۳ هکتار در ۲ فاز طراحی شده است که فاز اول آن به نام ”دشتچرنام‌گذاری شده و در اردیبهشت‌ ماه سال ۱۳۹۲ افتتاح شد و شامل انواع پرنده‌هایی است که در قفس نگهداری می‌شوند و یا توان پرواز ندارند. فاز دوم نیز که مساحتی کمتر از فاز اول دارد، در محدوده شمالی در حال احداث است و ”آبچر“ نام دارد. این فاز شامل انواع پرندگانی است که قابلیت پرواز دارند که توسط تور از خروج پرندگان از آن جلوگیری خواهد شد.

ورودی باغ در بالاترین قسمت آن قرار دارد و از بالا تقریباً محوطه باغ قابل رؤیت است. باغ با محل نگهداری انواع طوطی‌ها و کبوترها شروع می‌شود و در طول مسیر می‌توان پرندگان شکاری، کوهی، صحرایی و آبزی را در نزدیکی هم و در محیط طبیعی خودشان نظاره کرد. البته پرندگانی مانند طوطی سانان و شکاری‌ها در قفس نگهداری می‌شوند و قفسشان طوری طراحی‌شده است که بتوانند در ارتفاع بالا پرواز کنند و همه جا را زیر نظر داشته باشند. ایستگاه پایانی باغ پرندگان هم قلمرو شترمرغ‌های آفریقایی و ایرانی است. در کنار هر قفس یا محیط روباز که به یک نوع پرنده خاص تعلق دارد تابلوهایی نصب‌ شده که نام پرنده به همراه نام علمی آن به زبان انگلیسی نوشته‌ شده است.

شاخصه‌های باغ پرندگان تهران

از شاخصه‌های این باغ می‌توان به طراحی زیبا و منحصربه‌فرد محوطه اشاره کرد. طوری که مسیرهای سنگفرش شده توسط درختان و گل‌های زیبایی محصور شده است. همچنین سایه‌بان‌هایی از جنس چوب، نی و پوشال، نیمکت‌های چوبی با طرح‌های متنوع، آلاچیق‌های چوبی، تابلوهای راهنمای طرح چوب با خط نستعلیق، آبشارهای کوچک و زیبا و طراحی هوشمندانه برکه‌ها و پل‌های چوبی آن در این باغ استفاده شده است که زیبایی خیره‌کننده ای به آن داده است.

نکته دیگر عدم استفاده از تیر برق یا تأسیسات اضافی در فضای باغ است. همچنین فضای بکر طبیعت باغ پرندگان، به همراه مصالحی از جنس سنگ و چوب و سقف آشیانه‌های پرندگان که با ساقه‌های برنج پوشانده شده، فضای زیبایی را به وجود آورده است.

چه پرنده‌هایی در پارک هستند؟

۶ هزار و ۵۰۰ پرنده در ۵۵ گونه مختلف در محوطه این باغ نگهداری می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها طوطی، اردک، فنچ، جغد، شاهین، طاووس، عقاب، دارکوب، غاز و لک‌لک است. نکته جالب این است که بیش از ۹۰ درصد پرندگان رها بوده و در فضای کاملاً روباز و در محیط بدون قفس نگهداری می‌شوند.

پوشش گیاهی باغ پرندگان تهران

درختان پهن‌برگ و سوزنی شکل دو گونه گیاهی قالب در این باغ هستند و گل‌های گوناگون نیز به‌تناسب فصل در محوطه آن کاشته می‌شوند. در کل گونه‌های گیاهی این باغ از گیاهان و درختان جنگل لویزان پیروی می‌کند.

امکانات باغ

از امکانات پارک پرندگان تهران می‌توان به پارکینگ اتومبیل (با دریافت هزینه)، سرویس بهداشتی، نمازخانه، بوفه، کافه، رستوران، نیمکت با طرح‌های متفاوت، آلاچیق، غرفه فروش انواع پکیج‌های مهیج و بازی‌های جذاب و بسته‌های غذایی پرندگان، غرفه عکاسی، غرفه آبمیوه و بستنی، پت شاپ، اسنک بار، کلبه گل و گیاه، کافه کتاب، کلبه اسباب‌بازی و … اشاره کرد.

ذکر این نکته مهم می‌باشد که ممکن است در برخی روزهای هفته تعداد از خدمات فوق ارائه نشوند.

اطلاعات بازدید

اگر قصد دارید از باغ پرندگان تهران دیدن فرمایید، اطلاعات زیر را بخوانید:

بهای بلیت باغ پرندگان تهران

قیمت این باغ به ازای هر نفر و برای بازدید تمامی قسمت‌ها در ابتدای سال ۱۳۹۹، ۲۳۰۰۰ تومان بوده و برای افراد بالای سه سال باید بلیت تهیه شود.

ساعات بازدید باغ پرندگان تهران

ساعات بازدید باغ همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا غروب آفتاب می‌باشد.

شماره تماس

شماره تماس نیز جهت کسب اطلاعات بیشتر: ۰۲۱۷۷۰۷۵۲۱۴ و ۰۲۱۷۷۰۷۵۲۱۰

توصیه‌های بازدید

۱– از ریختن زباله در فضای باغ خودداری فرمایید. سطل‌های زباله در نقاط مختلف پارک تعبیه‌شده است.

۲– از دادن خوراکی‌هایی مانند چیپس، پفک و … به پرندگان جدا خودداری فرمایید.

۳– با توجه به کف‌سازی سنگی باغ، بهتر است از کفش ورزشی استفاده شود تا در هنگام پیاده‌روی اذیت نشوید.

آدرس باغ پرندگان تهران

۱: تهران، خیابان هنگام، خیابان ۳۵ متری استقلال، خیابان کوهستان، باغ پرندگان تهران

۲: تهران، بزرگراه شهید بابایی شرق، بعد از خروجی هنگام، لاین کندرو شهرک امید، خیابان کوهستان، باغ پرندگان تهران

جهت رزرو هتل در تهران کلیک کنید
اطلاعات بیشتر
خرید بلیط هواپیما از مبدا تهران
اطلاعات بیشتر
خرید بلیط هواپیما به مقصد تهران
اطلاعات بیشتر

پست های مرتبط

نظرتو برای این جاذبه گردشگری ثبت کن !

مشخصات مکان
سال ساخت
اردیبهشت 1392
امکانات
سرویس بهداشتی، نمازخانه، بوفه، کافه، رستوران و ...
بهای بلیط برای هر نفر
23 هزار تومان
ساعات بازدید
۹ صبح تا غروب آفتاب
شماره تماس
۰۲۱۷۷۰۷۵۲۱۴ و ۰۲۱۷۷۰۷۵۲۱۰
آدرس
هنگام، خیابان ۳۵ متری استقلال، خیابان کوهستان
موقعیت مکانی
نام استان
تهران
مرکز استان
تهران
جمعیت
13 میلیون نفر
تعداد شهرستان
16
آب و هوا
گرم و خشک
پیش شماره
021
مساحت استان
18,814 کیلومتر مربع
شهر های نزدیک
تهران
87 مکان ثبت شده
دماوند
2 مکان ثبت شده
تبلیغات
نظرتو برای این جاذبه گردشگری ثبت کن !

نمایش نقشه
لیست استان ها