ورودی پارک جنگلی فدک قزوین تفریحات در پارک باراجین قزوین پارک فدک در قزوین پارک جنگلی باراجین پارک باراجین کجاست پارک باراجین قزوین پارک فدک قزوین
قزوین قزوین

پارک جنگلی فدک (باراجین) در شمال شهر قزوین

سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰
3,824 بازدید بدون دیدگاه

پارک جنگلی فدک که به پارک باراجین نیز معروف است، یکی از جاذبه‌های طبیعی شهر قزوین است که در شمال این شهر و در دامنه رشته کوه‌های البرز جای دارد. این پارک زیر در کنار بزرگراه قزوین – زنجان جای دارد و همه‌روزه پذیرای مسافرین بسیاری است.

معرفی پارک فدک (باراجین) قزوین

این پارک، بزرگ‌ترین پارک جنگلی در کشور محسوب می‌شود و وسعت آن ۱۵۰۰ هکتار است که در ارتفاعات شرقی مشرف بر دره رودخانه فصلی ارنزک (که از دو کیلومتری شمال قزوین آغاز می‌شود)، قرار دارد و یکی از نقاط خوش آب‌وهوا و از تفرجگاه‌های دیرینه مردم شهر قزوین است.

دهکده طبیعت در پارک فدک

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این بوستان، پروژه دهکده طبیعت است. این مجموعه که در زمینی بالغ‌بر ۷۰ هزار مترمربع احداث‌شده است، یک مرکز با کاربری آموزشی، تحقیقاتی و گردشگری است که از امکاناتی نظیر مزرعه گاومیش‌ها، حیوانات اهلی، سوله گوزن‌ها، کبوترخانه، باغ خزندگان، سالن تاکسیدرمی، آمفی‌تئاتر، برکه و آبشار، آکواریوم، خانه روستایی، پارکینگ، سالن پذیرایی و فروشگاه برخوردار است.

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد دهکده طبیعت نیز غذا دادن به حیوانات با دست خودتان است. البته برای انجام این کار مراقب باشید و از دادن خوراکی‌های مضر به حیوانات خودداری کنید.

جانوان مجموعه

در دهکده طبیعت تلاش شده است در درجه اول از حیواناتی که در ایران زیست می‌کنند نگهداری شود. ازجمله حیوانات داخل کشور می‌توان به پلنگ ایرانی، خرس قهوه‌ای، گرگ خاکستری، روباه، گربه جنگلی، گوزن قرمز، گوزن زرد، کل و بز وحشی، قوچ و میش وحشی ایرانی، انواع پرندگان شکاری ایرانی همچون عقاب طلایی، شاهین، دلیجه، کرکس‌ها و … اشاره کرد. هدف از وجود حیوانات داخل کشور شناخت بیشتر مردم از گونه‌های جانوری داخل کشور است و در کنار آن آموزش به کودکان و دانش آموزان جهت حفاظت از این گونه‌های جانوری است.

از گونه‌های جانوری خارج از ایران که موردعلاقه مردم است و در این مجموعه نگه‌داری می‌شود نیز می‌توان به شیر آفریقایی، ببر سیبری، خانواده میمون‌ها، لاما، پرندگان زینتی همچون قرقاول بلژیکی، طاووس‌ها، فلامینگو، باکلان، پلیکان، مار پیتون، ایگوانا، کوروکودیل و انواع ماهی‌ها اشاره کرد.

امکانات مجموعه

از امکانات پارک فدک قزوین می‌توان به زمین چمن، پیست‌های دوچرخه‌سواری و موتورسواری، سینمای تابستانه، شهربازی دالفک، آب‌نماهای مختلف، آبشار زیبا، برکه‌های آب، کلبه‌های چوبی لرزان، باغ پرندگان، بخش پرندگان شکاری، آکواریوم، خزندگان، گوشت خوران و میوه خوران، مزرعه، علف خوران وحشی، کمپینگ ارزان‌قیمت برای مسافران، پارکینگ، سرویس بهداشتی، نمازخانه، آلاچیق و … اشاره کرد.

اطلاعات بازدید

اگر قصد دارید از پارک زیبای باراجین در قزوین دیدن فرمایید، اطلاعات زیر را بخوانید:

ساعات بازدید از پارک جنگلی فدک قزوین

ساعات بازدید از پارک باراجین قزوین همه‌روزه از ساعت ۹ الی ۲۰ می‌باشد.

بهای بلیط مجموعه دهکده طبیعت

بهای بلیط دهکده طبیعت به ازای هر نفر در ابتدای سال ۱۴۰۰، مبلغ ۱۰.۰۰۰ تومان است.

شماره تماس پارک جنگلی فدک قزوین

شماره تماس مجموعه جهت کسب اطلاعات بیشتر: ۳۳۵۹۰۴۷۱-۰۲۸

تارنمای رسمی

جهت ورود به تارنمای رسمی پارک فدک (باراجین) قزوین و دریافت جدیدترین اخبار و اطلاعیه‌ها و رزرو بلیط اینجا را کلیک نمایید.

آدرس

قزوین، بلوار نخبگان، جاده باراجین، بعد از دانشگاه آزاد

جهت رزرو هتل در قزوین کلیک کنید
اطلاعات بیشتر
خرید بلیط هواپیما از مبدا قزوین
اطلاعات بیشتر
خرید بلیط هواپیما به مقصد قزوین
اطلاعات بیشتر

پست های مرتبط

نظرتو برای این جاذبه گردشگری ثبت کن !

مشخصات مکان
مساحت مجموعه
۱۵۰۰ هکتار
ساعات بازدید
همه‌روزه از ساعت ۹ الی 20
بهای بلیط
10 هزار تومان
شماره تماس
028-33590471
تارنمای رسمی
https://www.wildlife.qazvin.ir
آدرس
بلوار نخبگان، جاده باراجین، بعد از دانشگاه آزاد
موقعیت مکانی
نام استان
قزوین
مرکز استان
قزوین
جمعیت
1.3 میلیون نفر
تعداد شهرستان
6
آب و هوا
معتدل و کوهستانی
پیش شماره
028
مساحت استان
۱۵٬۸۲۰ کیلومترمربع
شهر های نزدیک
قزوین
12 مکان ثبت شده
تبلیغات
نظرتو برای این جاذبه گردشگری ثبت کن !

نمایش نقشه
لیست استان ها