آبشار هفت چشمه آبشار هفت چشمه تهران آبشار هفت چشمه جاده چالوس آبشار هفت چشمه کرج آبشار هفت چشمه آبشارهای اطراف تهران آبشارهای ایران هفت چشمه جاده چالوس هفت چشمه آبشار هفت چشمه کجاست
البرز برتر در ایران کرج

آبشار هفت‌ چشمه در نزدیکی کرج

جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹
4,678 بازدید بدون دیدگاه

آبشار هفت‌ چشمه یکی از دیدنی‌های اطراف کرج و تهران است که در کیلومتر ۱۷ جاده چالوس واقع‌شده است و در فصول گرما افراد زیادی از این شهرها برای بازدید از این جاذبه طبیعی و استفاده از هوای مطبوع و طبیعت بکر به این مکان مراجعه می‌کنند.

معرفی آبشار هفت‌ چشمه

آبشار هفت‌ چشمه در جاده چالوس و در نزدیکی روستای ارنگه واقع‌شده است و ارتفاع این آبشار که در انتهای مسیر قرار دارد، در حدود ۹۰ متر است و از این نظر یکی از آبشارهای بزرگ کشور محسوب می‌شود.

علت نام‌گذاری این آبشار به هفت‌ چشمه این است که در طول مسیر رسیدن به آبشار اصلی هفت‌ چشمه و آبشار کوچک قرار دارد. به همین دلیل به هفت‌ چشمه معروف شده است.

این مجموعه چشمه‌ها و آبشارها محوطه‌ای رؤیایی و دیدنی را به وجود آورده است که تنها با طی کردن مسافتی کوتاه می‌توانید از هیاهوی تهران به مکانی بکر برسید و از آن استفاده کنید.

بهترین زمان بازدید از آبشار هفت چشمه

بهترین مسیر برای دیدن این آبشار، فصل تابستان است. چرا که مسیر رسیدن به آبشار طوری است می‌بایست مسافتی را برای رسیدن به آبشار اصلی در آب حرکت کنید و در تابستان نیز با توجه به اینکه آب حاصل از ذوب برف‌ها می‌باشد، بسیار سرد است. همچنین در فصول دیگر به دلیل بالا آمدن ارتفاع آب تقریباً دسترسی به آبشار اصلی برای افراد عادی ممکن نیست مگر اینکه با تجهیزات خاص مسیر را طی نمایید.

امکانات در طول مسیر رسیدن به آبشار چیست؟

خوشبختانه در طول مسیر امکانات خوبی جهت بازدیدکنندگان دیده‌شده است.

در ابتدای مسیر چند سکوی سیمانی به همراه شیر آب، سرویس بهداشتی و سطل زباله قرار داده‌شده است که برای استراحت در هوایی خنک بسیار عالی است. در طول مسیر نیز تعدادی سرویس بهداشتی و سطل زباله قرار دارد. اما بااین‌حال متأسفانه شاهد ریختن زباله توسط برخی هم‌وطنان هستیم که فضا را زشت و ناپسند کرده‌اند. این فضای بد به‌خصوص در کنار آبشار اصلی قابل‌مشاهده است.

مسیر رسیدن به آبشار هفت چشمه چگونه است؟

از ابتدای جاده تا رسیدن به آبشار اصلی مسافتی در حدود ۴۵ دقیقه پیش روی شماست. این مسیر بسیار متنوع است. از بالا رفتن از پله و پیاده‌روی در جاده خاکی گرفته تا پیاده‌روی در آب و پیاده‌روی در لبه کوه و بر روی صخره‌ها.

مسیر دسترسی به آبشار تقریباً راحت است اما در برخی نقاط سختی‌هایی نیز دارد که با توجه به زیبایی و بکر بودن منطقه کاملاً ارزشش را دارد. سختی مسیر از آنجایی شروع می‌شود که اگر شما قصد رسیدن به آبشار اصلی را داشته باشید، باید مسافتی را در آب طی کنید که تقریباً در فصل تابستان تا زانوهایتان در آب سرد فرو خواهد رفت. همچنین مسیری را باید در خشکی طی کنید که بسیار باریک بوده و حالت صخره‌ای دارد و در بهترین حالت یک نفر به‌سختی از آن عبور می‌کند و باید مراقب بود که به آب پرت نشوید.

توصیه‌های مهم برای بازدید از آبشار هفت چشمه

۱– سعی کنید که سفر به این ناحیه را با دوستان خود و یا تورهای طبیعت‌گردی این منطقه انجام دهید. چرا که ممکن است با مشکلاتی در طول مسیر مواجه شوید که رفع آنها به‌تنهایی برای شما مقدور نباشد.

۲حتماً وسایل مورد نیاز مانند لباس اضافه، دمپایی و.. را همراه خود داشته باشید که در هنگام رفتن به آب از آن‌ها استفاده کنید.

۳– سعی کنید از کفش مناسب جهت طی کردن مسیر استفاده کنید. چرا که برخی نقاط لیز هستند و در صورتی که کفش مناسبی همراه نداشته باشید، امکان بروز خطر برای شما به وجود می‌آید.

۴حتماً کیسه‌ای در طول مسیر همراه خود داشته باشید تا زباله‌های تولیدی خود را در آن بریزید و زمانی که به سطل‌های زباله تعبیه‌شده در طول مسیر برسید.

۵– مسیر دسترسی به آبشار هفت چشمه با توجه به‌سختی‌هایی که به آن اشاره شد، مناسب افراد مسن و کودکان نیست. البته در صورتی که این عزیزان همراه شما بودند، می‌توانید در پایین مسیر بساط کرده و افرادی که توانایی دارند برای دیدن آبشار به بالا بروند.

آدرس آبشار هفت چشمه

جاده کرج به چالوس، رستوران هفت چشمه

دسترسی به آبشار هفت‌ چشمه بسیار راحت است. شما باید با هر وسیله‌ای مانند خودروی شخصی، اتوبوس و یا تاکسی‌هایی که از جاده چالوس گذر می‌کنند و … خود را به این جاده برسانید. اما قطعاً استفاده از خودروی شخصی راحتی و ایمنی بیشتری را برای شما فراهم می‌آورد.

بعد از اینکه خروجی روستای ارنگه را رد کنید، با چند رستوران مواجه می‌شوید که اسم یکی از آن‌ها هفت‌ چشمه است و مسیر رسیدن به آبشار از همین رستوران شروع می‌شود. شما می‌توانید از پارکینگ رستوران در ازای مبلغی جهت پارک خودروی خود استفاده کنید و همچنین برای افراد پیاده نیز مبلغی را به‌عنوان ورودی بپردازید.

پست های مرتبط

نظرتو برای این جاذبه گردشگری ثبت کن !

مشخصات مکان
طول آبشار اصلی
90 متر
بهترین زمان بازدید
فصل تابستان
امکانات
امکانات اولیه در مسیر وجود دارد
پیاده‌روی تا رسیدن به آبشار
حدود 45 دقیقه
آدرس
جاده کرج به چالوس، رستوران هفت چشمه
موقعیت مکانی
نام استان
البرز
مرکز استان
کرج
جمعیت
2.7 میلیون نفر
تعداد شهرستان
6
آب و هوا
معتدل
پیش شماره
026
مساحت استان
۵٬۸۳۳ کیلومتر مربع
شهر های نزدیک
کرج
16 مکان ثبت شده
تبلیغات
نظرتو برای این جاذبه گردشگری ثبت کن !

نمایش نقشه
لیست استان ها