آبشار تهران امکانات پارک آبشار تهران پارک آبشار در تهران پارک آبشار غرب تهران پارک آبشار کجاست پارک آبشار پارک های تهران پارک های معروف تهران مسیرهای پارک آبشار پارک آبشار تهران
تهران تهران

پارک آبشار در شمال غرب تهران

جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹
3,612 بازدید بدون دیدگاه

پارک آبشار یکی از پارک‌های زیبای تهران  است که در شمال غرب تهران و در محدوده شهرداری منطقه ۲۲ قرار گرفته است. این پارک به دلیل نزدیکی به رشته‌کوه البرز از آب‌وهوای مناسبی برخوردار بوده و همه‌روزه علاقه‌مندان زیادی جهت ورزش، تفریح و گذران اوقات فراغت به آن مراجعه می‌کنند.

معرفی پارک آبشار

این پارک که نسبتاً تازه ساخت محسوب می‌شود، هنوز به آن اندازه‌ای که باید و شاید در میان تهرانی‌ها شهرت و محبوبیت پیدا نکرده است. این پروژه باهدف بالا بردن سرانه فضای سبز و همچنین جذب گردشگر در ارتفاعات شمال غربی پارک جنگلی لتمال کن احداث گردیده است که شامل دو فاز ساخت و درمجموع ۲۰۰ هکتار مساحت می‌باشد.

چشم‌انداز زیبا به شهر تهران

اولین چیزی که در این پارک توجه شما را به خود جلب می‌کند، چشم‌اندازی است که از پارک به تهران دارید. زمانی که ماشین را در پارکینگ پارک می‌کنید و به سمت بوستان راه می‌افتید، منظره وسیعی از تهران را زیرپای خود می‌بینید.

اگر به سمت بالای پارک حرکت کنید، چشم‌اندازی که می‌بینید وسیع‌تر شده و لذت بیشتری می‌برید. البته زیباترین جایی که در این چشم‌انداز از همه بیشتر جلوه گری می‌کند، دریاچه چیتگر است. اگر هم کمی بیشتر دقت کنید می‌توانید مجموعه ورزشی آزادی و دریاچه آن را نیز در دوردست‌ها تشخیص دهید. هراندازه که بالاتر بروید و طبقه‌های پارک را پشت سر بگذارید دید جدیدتر و بهتری مقابل چشمانتان ظاهر می‌شود که این امر غافلگیری شما را در پی خواهد داشت.

ورزش و کوهپیمایی در پارک آبشار

این پارک در سال‌های اخیر بیشتر برای مسیرهای جذاب کوه‌پیمایی و باغ راه‌های کوهستانی سرسبزش طرفدار پیدا کرده است و بسیاری صبح‌های زودشان را با پیاده‌روی در این پارک زیبا و تماشای چشم‌انداز غرب تهران شروع می‌کنند.

این پیاده راه‌ها از جنس مصالح سنگی و چوب هستند که به خوبی طراحی شده‌اند و حتی کودکان و سالمندان نیز می‌توانند بدون مشکل خاصی تا بالاترین ارتفاع آن صعود جذابی داشته باشند و از ورزش کردن لذت ببرند.

پس اگر علاقه‌مند به کوه‌پیمایی و کوه‌نوردی سبک هستید، گردش در پارک آبشار را در برنامه خود قرار دهید. کفش‌های کتانی‌تان را بپوشید، بطری آب‌معدنی، مقداری خشکبار یا بیسکوییت و کلاه آفتاب‌گیر بردارید و راه بیفتید.

پارک آبشار به خاطر داشتن مسیرهای مختلف و متنوع، چشم‌اندازهای متفاوت و جذاب و همچنین طراحی خوب مسیرهای کوه‌پیمایی، پیاده‌روی را به اندازه‌ای برایتان لذت‌بخش می‌کند که فراموش می‌کنید تا چه اندازه راه آمده و چقدر انرژی مصرف کرده‌اید.

معماری پارک آبشار

این پارک طرحی شبیه باغ‌های سنتی ایرانی دارد و به‌صورت طبقه طبقه ساخته‌شده و هر طبقه آن فضای سبز، آلاچیق و برکه‌های منحصر به خود را دارد. این موضوع چشم‌انداز زیبا و متنوعی به پارک بخشیده است.

آبشار و برکه‌های زیبا در پارک آبشار

در مسیری که برای رسیدن به بالای پارک آبشار می‌پیمایید، تعدادی طبقه وجود دارد که در هر طبقه، برکه‌ها و آبشارهای مصنوعی کوچک و بزرگی وجود دارد که کار زیباتر و خنک کردن محیط را انجام می‌دهند. مشهورترین سازه این پارک نیز آبشار بزرگ مصنوعی آن است که در اصل به همین دلیل به اینجا پارک آبشار می‌گویند، آبشاری که از بالاترین طبقه پارک به پایین فرو می‌ریزد و منظره جذابی را ایجاد می‌کند.

هنگام رفت به پارک این نکته را مدنظر داشته باشید که این روزها به دلیل کمبود آب و خشکسالی، آبشار کار نمی‌کند و تنها در ساعت‌های خاصی باز می‌شود. اگر به هوای دیدن آبشار می‌خواهید به این بوستان سر بزنید بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید. این موضوع شامل حال برکه‌های پارک نیز می‌شود و ممکن است تعدادی از آن‌ها به‌ویژه در طبقات پایینی پارک خالی از آب باشند.

امکانات مجموعه آبشار تهران

پارک آبشار امکانات خوبی دارد. اما اگر قصد دارید صبح زود به این پارک بروید بهتر است آب و خوراکی‌تان را با خود همراه ببرید چرا که بوفه‌های این پارک معمولاً ساعت ۱۰ باز می‌شوند.

از امکانات پارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۲۵۰۰۰ متر مسیر کوه‌پیمایی، آبشار مصنوعی، آبراه‌ها و جویبارها، ۸ برکه سنگی با مساحت ۷۵۰۰ مترمربع، ۲۰۰۰ متر مسیر دوچرخه‌سواری، رستوران سنتی، ۳۳ واحد آلاچیق، ۲۰۰۰ واحد پارکینگ، مسجد با مساحت ۴۰۰ مترمربع، باغ گیاهان دارویی، باغ گل با مساحت ۲ هکتار، مسیر کالسکه سواری، سالن آمفی‌تئاتر، زمین‌بازی کودکان، نمازخانه، مسجد و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی

همچنین از دیگر امکاناتی که در پارک آبشار می‌توان به کافه و بوفه‌های این پارک اشاره کرد. اگر هوس یک صبحانه تازه با چشم‌اندازی به دریاچه چیتگر و فضای با طراوت پارک دارید می‌توانید به کافه‌رستوران پارک آبشار سری بزنید. اگر هم دوست دارید طعم غذاهای خیابانی را با منظره‌ای از شب غرب تهران ببینید می‌توانید غروب‌ها و شب‌ها به پارکینگ شماره ۳ این پارک مراجعه کنید و از خوردن غذا در فضای باز لذت ببرید.

گونه‌های گیاهی در پارک آبشار

در این پارک می‌توانید تنوع خوبی از درختان و گیاهان مختلف مانند چنار، بیدمجنون، تبریزی، اقاقیا و سرو نقره‌ای، سدروس، پیراکانتا، طاووسی، دم‌موشی، خرزهره و … را ببینید.

آدرس پارک آبشار

انتهای بزرگراه همت غرب، بزرگراه شهید خرازی، خروجی آبشار تهران، پارک آبشار تهران

پست های مرتبط

نظرتو برای این جاذبه گردشگری ثبت کن !

مشخصات مکان
امکانات
آلاچیق، بوفه، سرویس بهداشتی و ...
آدرس
بزرگراه شهید خرازی، خروجی آبشار تهران
موقعیت مکانی
نام استان
تهران
مرکز استان
تهران
جمعیت
13 میلیون نفر
تعداد شهرستان
16
آب و هوا
گرم و خشک
پیش شماره
021
مساحت استان
18,814 کیلومتر مربع
شهر های نزدیک
تهران
87 مکان ثبت شده
دماوند
2 مکان ثبت شده
تبلیغات
نظرتو برای این جاذبه گردشگری ثبت کن !

نمایش نقشه
لیست استان ها