لیست استان ها
کوکو قندی اصفهان

کوکو قندی از غذاهای محلی استان اصفهان به همراه طرز تهیه

سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
3,498 بازدید بدون دیدگاه

کوکو قندی یکی از غذای محلی استان اصفهان است که معمولاً به‌صورت دسر و بعد از غذا مصرف می‌شود. این غذا به دلیل طعم شیرین و خوشمزه، علاقه‌مندان بسیاری دارد.

طرز تهیه کوکو قندی اصفهان

در ادامه باهم به طرز تهیه این غذای خوشمزه می‌پردازیم:

مواد لازم برای هشت نفر

کوکو:

تخم‌مرغ: ۶ عدد

سیب‌زمینی: ۳ عدد

زعفران: ۱ قاشق چای‌خوری

پودر هل: ۱ قاشق چای‌خوری

شکر: ۴ قاشق غذاخوری

اسانس وانیل: به میزان لازم

خلال بادام و پسته: به میزان لازم

شهد:

آب: ۱.۵ پیمانه

گلاب: ۱ پیمانه

شکر: ۳ پیمانه

زعفران و پودر هل: به میزان لازم

مراحل تهیه کوکو قندی اصفهان

این غذای خوشمزه در شش مرحله تهیه می‌شود که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم:

۱- مرحله اول:

برای درست کردن کوکو قندی خوشمزه اصفهانی، ابتدا سیب‌زمینی‌ها را خوب بشویید و آب پز کنید. پس از خنک شدن پوست آن‌ها را بکنید و با رنده ریز، رنده کنید و یا به کمک یک گوشت‌کوب به خوبی له کنید.

۲- مرحله دوم:

برای درست کردن شهد کوکو قندی، در یک ظرف مناسب، شکر و آب را کمی مخلوط کنید. سپس روی شعله گاز بگذارید و مدام به هم بزنید تا بجوشد و شکر کاملاً در آب حل شود. حالا گلاب و زعفران و هل را نیز به شهد کوکو قندی اضافه کنید و بگذارید حدود ۱۰ دقیقه بجوشد. سپس گاز را خاموش کنید و اجازه دهید شهد خنک شود.

۳- مرحله سوم:

در این مرحله در یک کاسه متوسط تخم‌مرغ‌ها را با شکر، اسانس وانیل، زعفران و پودر هل مخلوط کنید. سپس با همزن، خوب بزنید تا کرم‌رنگ و کش‌دار شود.

۴- مرحله چهارم:

حالا مایه تخم‌مرغی را کم‌کم به سیب‌زمینی‌هایی که له کردید اضافه کنید و هم بزنید تا یک دست شوند. سپس در حدود ۴ قاشق غذاخوری از شهدی که درست کردید را نیز به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

۵- مرحله پنجم:

یک ماهیتابه را روی شعله گاز بگذارید تا گرم شود. سپس مقداری روغن داخل ماهیتابه بریزید تا داغ شود. حالا مایه کوکو قندی را داخل روغن بریزید و دو طرف کوکو را خوب سرخ کنید.

۶- مرحله ششم:

پس از سرخ شدن کوکو آن را به شکل دلخواه برش بزنید و داخل ظرف پذیرایی بچینید و باقی‌مانده شهد را روی آن بریزید و ۱۰ دقیقه زمان دهید تا شهد، جذب کوکو قندی شود و روی آن را با خلال بادام و پسته تزیین کنید، سپس میل کنید.

نکات مهم

۱– اندازه مواد اولیه که در دستور کوکو قندی آمده است، تقریبی هستند و در صورت تمایل می‌توانید مقدار مواد اولیه را تغییر دهید.

۲– در صورت تمایل می‌توانید این غذا را در فر نیز درست کنید. برای این کار، پس از چرب کردن قالب موردنظر، کوکو را داخل قالب بریزید و برای مدت ۴۵ دقیقه در فری که از قبل با دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد گرم کردید بگذارید. پس از گذشت این مدت‌زمان، شهد را روی کوکو بریزید.

۳– در تهیه کوکو قندی می‌توانید به‌جای شکر از ۱ قاشق غذاخوری پودر قند نیز استفاده کنید.

۴– اگر احساس کردید مایه کوکو قندی خیلی شل است و انسجام مطلوب را ندارد، می‌توانید مقدار ۲ قاشق غذاخوری آرد برنج به آن اضافه کنید.

غذاهای مرتبط

مشخصات استان
نام استان
اصفهان
مرکز استان
اصفهان
جمعیت
5 میلیون نفر
تعداد شهرستان
26
آب و هوا
گرم و خشک
پیش شماره
031
مساحت استان
107,018 کیلومتر مربع
تبلیغات
نمایش نقشه
لیست استان ها