باغ لاله ها کرج روستای کندر جاده چالوس مزرعه لزور جاده چالوس مزرعه لزور کجاست مزرعه لزور گل لاله باغ لاله لزور روستای کندر باغ لاله لزور غرفه های مزرعه لزور باغ گل مزرعه لزور مزرعه لزور
البرز کرج

باغ لاله های مزرعه لزور در روستای کندر نزدیکی کرج

دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹
4,454 بازدید بدون دیدگاه

باغ لاله‌های مزرعه لزور یکی از زیباترین باغ لاله‌های ایران است که در استان البرز و در نزدیکی کرج واقع شده است. این باغ گل در ابتدای جاده کرج به چالوس و در روستای کندر قرار دارد. این باغ زیبا در فصل بهار و اردیبهشت‌ماه، که فصل رویش گل‌های لاله است، پذیرای بسیاری از مردم است.

کندر به نام کهن دور نیز خوانده می‌شود. نام کهن دور برای روستا به دلیل دارا بودن اشیا قدیمی مانند سفال و ساروج که به دوره قاجار و صفویه برمی‌گردد. از دلایل دیگر نام کهن دور می‌توان به این مورد نیز اشاره کرد که این روستا به امامزاده داوود (ع) راه دارد. فاصله کندر تا امامزاده داود ۶ ساعت می‌باشد.

معرفی باغ لاله‌های لزور

این باغ گل زیبا در روستای کندر در ۲۲ کیلومتری شمال شرق شهر کرج و در هفت کیلومتری جاده کرج به چالوس واقع است. دهیار این روستا برای اولین بار در بهار ۱۳۹۹ یک دشت گل در این روستا با دو میلیون و ۱۰۰ هزار پیاز لاله در ۳۰ مدل و به رنگ‌های مختلف در عرصه طبیعی روستا ایجاد کرده است.

دشت گل لاله کندر در ضلع غربی روستا با کاشت دو میلیون و ۱۰۰ هزار پیاز لاله در ۳۰ مدل مختلف ایجاد شده است. این لاله‌ها در مساحتی حدود سه و نیم هکتار برای اولین بار در عرصه‌ی طبیعی کاشته شده و همین باعث ایجاد منظره‌ی چشم‌نوازی شده است. به نظر می‌رسد کاشت این تعداد گل لاله در عوارض طبیعی در کشور نظیر ندارد.

انواع گل‌های لاله در این باغ

گل‌های لاله که در این باغ پرورش داده می‌شود بسیار متنوع است که از انواع آن می‌توان به: ستاره‌ای، حاشیه‌دار، پر گلبرگ، جامی، فنجانی و قدحی اشاره کرد. این گل‌ها در رنگ‌های زرد، قرمز، نارنجی، ارغوانی و صورتی در نقاط مختلف باغ وجود دارند.

بهترین زمان بازدید از باغ لاله‌های لزور

فصل مهمانی دشت لاله‌های مزرعه لزور در روستای کندر در فصل بهار و اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و در زمان کمی میزبان شما خواهد بود. پس برای دیدن آن باید فرصت را غنیمت شمارید و از زیبایی‌های نهایت لذت را ببرید.

البته این روستا در فصول دیگر از زیبایی‌های زیادی دارد. در فصل تابستان می‌توان از میوه‌های گیلاس و گلابی که اغلب باغ‌های روستا را تشکیل می‌دهند استفاده کرد. در فصل پاییز می‌توان طبیعت هزار رنگ را مشاهده کرد و در فصل زمستان با توجه به کوهستانی بودن منطقه، می‌توان از هوای سرد و برفی روستا لذت برد.

جذابیت‌های منطقه

این منطقه طبیعت کوهستانی زیبایی دارد که جهت مشاهده پرندگان، گل‌ها و گیاهان کوهی طبیعت اطراف، زندگی بومی و روستایی شامل تنورهای زمینی، پخت نان محلی، شیردوشی و محصولات تازه و سالم لبنی، سایر محصولات محلی و اقامت در کلبه‌های خشتی و کاه‌گلی با گرمایش چراغ‌نفتی و کرسی زغالی، سرگرمی‌هایی نظیر سوارکاری، تیراندازی، چهارپایانی مانند شتر، اسب و قاطر که بعضاً آزادانه در منطقه به چرا مشغول‌اند، جذابیت طبیعت‌گردی و بومگردی دارد.

امکانات مزرعه لزور

از امکانات مزرعه لزور می‌توان به سرویس بهداشتی، بوفه، اقامتگاه‌های بوم گردی جهت شبمانی، آلاچیق، پارکینگ با ورودی هر ماشین ۱۰ هزار تومان، پخت نان محلی در روزهای آخر هفته، چای آتشی و … اشاره کرد.

بهای بلیط باغ لاله‌های لزور

بهای بلیط این مجموعه در بهار سال ۱۳۹۹ به ازای هر نفر ۲۰ هزار تومان است.

شماره تماس باغ لاله‌های لزور

بهتر است قبل از سفر به‌سوی مزرعه بومگردی لزور، با شماره ۰۹۱۲۰۷۸۲۸۷۱ تماس بگیرید و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

آدرس باغ لاله‌های لزور

جاده کرج به چالوس، کیلومتر ۷، روستای کندر، مزرعه گل لاله لزور

برای رسیدن به این مکان زیبا لازم است از کرج وارد جاده چالوس شده و در کیلومتر ۳ این جاده، تابلو خروجی روستای کندر در سمت شرق جاده به چشم می‌خورد. پس از طی حدود ۱۰ کیلومتر مسیر جاده فرعی آسفالت کوهستانی در منطقه البرز مرکزی به روستای کندر می‌رسید. این روستا مسیر قدیمی دیگری نیز از جاده چالوس و روستای پورکان دارد که حدود هفت کیلومتر آخر آن خاکی است. مزرعه لزور در غرب روستا و در دامنه کوهی مشرف‌به روستا به چشم می‌خورد.

جهت رزرو هتل در کرج کلیک کنید
اطلاعات بیشتر
خرید بلیط هواپیما از مبدا کرج
اطلاعات بیشتر
خرید بلیط هواپیما به مقصد کرج
اطلاعات بیشتر

پست های مرتبط

نظرتو برای این جاذبه گردشگری ثبت کن !

مشخصات مکان
زمان بازدید مزرعه گل‌های لاله
اردیبهشت‌ماه
امکانات
سرویس بهداشتی، پارکینگ، بوفه و ...
ورودی پارکینگ به ازای هر ماشین
10 هزار تومان
بهای بلیط برای هر نفر
20 هزار تومان
شماره تماس
09120782871
آدرس
جاده کرج به چالوس، کیلومتر 7، روستای کندر
موقعیت مکانی
نام استان
البرز
مرکز استان
کرج
جمعیت
2.7 میلیون نفر
تعداد شهرستان
6
آب و هوا
معتدل
پیش شماره
026
مساحت استان
۵٬۸۳۳ کیلومتر مربع
شهر های نزدیک
کرج
16 مکان ثبت شده
تبلیغات
نظرتو برای این جاذبه گردشگری ثبت کن !

نمایش نقشه
لیست استان ها