مقبره شهدای گمنام در پارک پرواز پارک های تهران پارک پرواز پارک پرواز سعادت آباد پارک پرواز در تهران پارک پرواز تهران پارک پرواز تهران پارک پرواز امکانات پارک پرواز پارک پرواز کجاست
تهران تهران

پارک پرواز در منطقه سعادت آباد تهران

شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
4,116 بازدید بدون دیدگاه

پارک پرواز یکی از پارک‌های زیبای تهران است که در شمال محله سعادت‌آباد و در محدوده شهرداری منطقه ۲ واقع‌شده است. این پارک همه‌روزه افراد زیادی را برای ورزش و گذران اوقات فراغت به‌سوی خود جلب می‌کند.

معرفی پارک پرواز

پارک پرواز از شمال و شرق به بلوار پیام و میدان بهرود، از جنوب به شهرک پاسارگاد و از غرب به شهرک کیهان محدود می‌شود.

نام‌گذاری این بوستان به خاطر خیابانی به همین نام در ضلع جنوب شرقی این بوستان (که اکنون به نام یکی از شهیدان جنگ ایران و عراق تغییر نام داده است) می‌باشد.

اختلاف ارتفاع این بوستان نسبت به مناطق اطراف، باعث ایجاد چشم‌انداز زیبایی از شمال و جنوب تهران شامل کوهستان البرز و همچنین برج میلاد و سایر ساختمان‌های بلندمرتبه تهران (به‌خصوص در هوای عاری از آلاینده‌ها) شده که از این بوستان قابل‌مشاهده است. همین مسئله وجه تمایز بوستان پرواز از سایر بوستان‌های تهران است (دید سراسرنما یا ۳۶۰۰ درجه تهران).

چشم‌انداز رویایی طلوع و غروب و مناظر شهر تهران به خاطر ارتفاع زیاد نسبت به اطراف باعث شده در تمام طول ساعات روز و شب این بوستان دیدنی باشد. همچنین خانه‌های مسکونی که منظم و زیبا در اطراف این پارک وجود دارند منظره زیبایی را به آن بخشیده‌اند.

امکانات پارک پرواز

این پارک هم مثل همه پارک‌های تهران پر از المان‌های هنری است. همچنین امکانات ورزشی مختلفی از میزهای شطرنج گرفته تا وسایل نرمشی در همه جای پارک وجود دارد. آلاچیق‌های زیبا هم از دیگر امکانات این پارک هستند.

علاوه بر این، از مزایای دیگر این پارک، فضای مناسبی است که برای پارک خودرو در اطراف وجود دارد. همچنین محیط مناسبی که برای بازی کودکان در نظر گرفته شده است از دیگر امکانات این پارک به شمار می‌رود.

در ضلع شرقی و شمال شرقی این بوستان یکی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی متعلق به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و همچنین دو مجتمع تجاری (شامل فروشگاه زنجیره‌ای شهروند) و یک مسجد وجود دارد.

مقبره شهدای گمنام در پارک پرواز

در بالاترین نقطه پارک، یادمان دفاع مقدس و شهدای گمنام قرار دارد که پیکر ۲ شهید گمنام هم در این محل به خاک سپرده‌شده است که این یادمان بسیار زیبا و به شکل لاله طراحی‌شده است.

آدرس پارک پرواز

تهران، سعادت‌آباد، خیابان شهید پاک‌نژاد، بلوار پیام، کوچه پارک

جهت رزرو هتل در تهران کلیک کنید
اطلاعات بیشتر
خرید بلیط هواپیما از مبدا تهران
اطلاعات بیشتر
خرید بلیط هواپیما به مقصد تهران
اطلاعات بیشتر

پست های مرتبط

نظرتو برای این جاذبه گردشگری ثبت کن !

مشخصات مکان
امکانات پارک
نیمکت، سرویس بهداشتی، بوفه و ...
آدرس
سعادت‌آباد، خیابان پاک‌نژاد، بلوار پیام، کوچه پارک
موقعیت مکانی
نام استان
تهران
مرکز استان
تهران
جمعیت
13 میلیون نفر
تعداد شهرستان
16
آب و هوا
گرم و خشک
پیش شماره
021
مساحت استان
18,814 کیلومتر مربع
شهر های نزدیک
تهران
87 مکان ثبت شده
دماوند
2 مکان ثبت شده
تبلیغات
نظرتو برای این جاذبه گردشگری ثبت کن !

نمایش نقشه
لیست استان ها