امکانات پارک نهج البلاغه پارک نهج البلاغه تهران پارک نهج البلاغه در تهران پارک نهج البلاغه پارک های تهران روددره فرحزاد پارک نهج البلاغه طبیعت پارک نهج البلاغه فازهای پارک های نهج البلاغه مسجد پارک نهج البلاغه پارک نهج البلاغه کجاست
تهران تهران

پارک نهج البلاغه در غرب تهران

دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
4,022 بازدید بدون دیدگاه

پارک نهج البلاغه یکی از پارک‌های زیبای غرب تهران است که در مسیر روددره فرحزاد ساخته شده است.

معرفی پارک نهج البلاغه

این پارک دارای ۲ فاز بوده که فاز اول آن در سال ۱۳۸۸ بالای بزرگراه شهید همت به بهره‌برداری رسید. فاز دوم آن نیز در سال ۱۳۹۲ حدفاصل بزرگراه شهید همت و بزرگراه شهید حکیم احداث شد. این دو فاز به‌وسیله تونل پیاده به هم متصل شده‌اند.

محوطه پارک نهج البلاغه که سال‌های سال به شکل یک مخروبه که یک رودخانه کم آب از میان آن می‌گذشت بود، با زحمات زیادی که در آن کشیده شده اکنون به یکی از پارک‌های شلوغ و محبوب غرب تهران تبدیل‌شده است و شب‌ها خانواده‌های زیادی برای تفریح به این مکان می‌آیند.

پارک نهج البلاغه به‌طور مشخص در کنار یک رودخانه و در شیب اطراف این رودخانه ساخته‌شده است. بنابراین قسمت‌های مختلف پارک به شکل طبقاتی بالای هم و در امتداد مسیر رود قرار دارد. رودخانه وسط پارک عملاً پارک را به دو قسمت مجزا تقسیم کرده است که با چندین پل زیبا به هم متصل شده‌اند.

امکانات پارک در دو فاز

افرادی که به این پارک مراجعه می‌کنند بیشتر از فضای سبز و محوطه پارک لذت می‌برند. آلاچیق‌های مختلف که به اشکال گوناگون در جاهای مختلف این پارک ساخته‌شده است، جایی برای نشستن خانواده‌ها و حتی آوردن غذا و صرف آن در این آلاچیق‌ها است.

پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در مسیری که ویژه این کار ساخته‌شده اصلی‌ترین تفریح این مجموعه است. علاوه بر اینکه با حرکت در مسیر سربالایی دامنه رود حس کوهنوردی هم در شما ایجاد می‌شود.

پارک نهج البلاغه دارای هشت تراست پیاده رو طولی ۱۲۰۰ متری، سه تراست پیاده رو عرضی ۳۰۰ متری، ۹ هزار مترمربع مسیر دوچرخه سواری، ۱۸۰۰ مترمربع فضای ورزش همگانی، ۸۰ واحد آلاچیق، دو پل عابر پیاده‌بر روی دره و صدها نیمکت و چراغ برق است. در عمیق‌ترین نقطه این بوستان فضایی بکر و طبیعی به چشم می‌خورد که آب حاصل از قنات‌ها در آن جریان دارد.

این بوستان همچنین دارای مسجد، پارکینگ ۷۵۰ واحدی، ۴۰ سرویس بهداشتی، فضاهای جانبی برای استراحت خانواده‌ها و سه مجموعه بازی برای کودکان است.

دیدنی‌ها و تفریحات فاز ۱

شهیدان گمنام

پیکر سه شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس نیز در ۱۲ مهر ۱۳۸۹ هجری شمسی مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در این پارک به خاک سپرده شد و برگزاری برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و هنری نیز در این بوستان برگزار می‌شود.

شهربازی بیلینو

بیلینو به گفته مسئولانش، نخستین پارک عمرانی ایران است که امکان بازی و تجربه با دستگاه‌های واقعی راه‌سازی و ساختمانی را به علاقه‌مندان می‌دهد. استفاده این دستگاه‌ها برای افراد ۴ سال به بالا امکان‌پذیر است. این شهربازی در میان پارک و در امتداد مسیر دوچرخه قرار دارد.

سینما روباز

سینما روباز بوستان نهج البلاغه در پارکینگ شرقی، در فاز یک این پارک واقع‌شده است و گردشگران می‌توانند در کنار خانواده و دوستان خود، به تماشای فیلم‌های مختلف بنشینند. یک سینمای ۶ بعدی نیز در پارک نهج البلاغه تهران وجود دارد.

دیدنی‌ها و تفریحات فاز ۲

پل معلق آسمان

پل معلق آسمان که در آبان سال ۱۳۹۷ افتتاح گردید، ارتباط‌ دهنده این پارک با پارک جنگلی پردیسان می‌باشد. این پل به‌صورت پیاده‌رو بوده و در ارتفاع ۶۵ متری از کف رودخانه احداث‌شده است.

این پل زیبا و جذاب در مقاله‌ای جداگانه معرفی خواهد شد.

شهربازی سرزمین شگفت‌انگیز

در فاز دوم بوستان نهج البلاغه تهران یک شهربازی برای گردشگران در نظر گرفته‌شده است که دارای چندین بازی مختلف و البته متفاوت است. ۴ جاذبه‌ای که در ادامه معرفی کرده‌ایم مهم‌ترین سرگرمی‌های این شهربازی هستند:

۱- پیست پرش در آسمان

۲- سافاری پارک وحشت

۳- قایق پرش در آب

۴- راپل هوایی

آدرس پارک نهچ البلاغه

تهران، بزرگراه یادگار امام شمال به جنوب، نرسیده به خروجی بزرگراه شهید همت، انتهای بلوار ایوانک غرب

پست های مرتبط

نظرتو برای این جاذبه گردشگری ثبت کن !

مشخصات مکان
سال ساخت فاز اول
سال 1388
سال ساخت فاز دوم
سال 1392
امکانات
آلاچیق، مسجد، شهربازی و ...
آدرس
شهرک غرب، انتهای بلوار ایوانک غرب
موقعیت مکانی
نام استان
تهران
مرکز استان
تهران
جمعیت
13 میلیون نفر
تعداد شهرستان
16
آب و هوا
گرم و خشک
پیش شماره
021
مساحت استان
18,814 کیلومتر مربع
شهر های نزدیک
تهران
87 مکان ثبت شده
دماوند
2 مکان ثبت شده
تبلیغات
نظرتو برای این جاذبه گردشگری ثبت کن !

نمایش نقشه
لیست استان ها