پیست اسکی خور کجاست پیست اسکی خور روستای خور پیست اسکی خور کرج
البرز کرج

پیست اسکی خور در رشته کوه های البرز

پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹
3,880 بازدید بدون دیدگاه

پیست اسکی خور یکی از پیست‌های نزدیک به شهر کرج است که در رشته‌کوه البرز و در نزدیکی شمال تهران واقع‌ شده است. این پیست به دلیل نزدیکی به تهران موردتوجه علاقه‌مندان است و  در فصل زمستان افراد زیادی برای ورزش‌های زمستانی به این پیست مراجعه می‌کنند.

معرفی پیست اسکی خور

تأسیس و افتتاح این پیست به قبل از انقلاب، اوایل دهه ۱۳۵۰ شمسی بازمی‌گردد. پیست خور پس از انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی به مدت چند سال تعطیل شد اما پس از آن با تفویض اختیارات و مدیریت جدید مجدداً شروع به‌کار کرد.

این پیست در ۶۵ کیلومتری شهر تهران و ۳۰ کیلومتری کرج و در جاده کرج به چالوس در نزدیکی سد امیرکبیر، در کنار روستای تاریخی خور قرار دارد.

چشم‌انداز زیبا و بکر این پیست، توجه بازدیدکنندگان را در چهار فصل سال به خود جلب کرده است.

امکانات پیست اسکی خور

از امکانات این پیست می‌توان به مدرسه اسکی، مسیر کابلی تله‌اسکی، رستوران، کافی‌شاپ، اسنوموبیل و کمپ قله اشاره کرد که می‌تواند پذیرای ورزشکاران و علاقه‌مندان به رشته‌های زمستانی باشد.

همچنین این پیست دارای دو مسیر ۱۸۵۰ متری و ۳۵۰ متری است و گنجایش روزانه ۱۳۰۰ اسکی باز را دارد. پیست اسکی خور هم‌اکنون در طول هفته برای استفاده همگانی آماده است.

تیوپ سواری مهیج در پیست

در این پیست، آموزش اسکی و اسنوبرد توسط مربی در محل پیست صورت می‌گیرد. بیرون از محوطه پیست، مکانی برای سرسره بازی با تیوپ در نظر گرفته‌شده که درواقع این نقطه شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین بخش مجموعه به‌حساب می‌آید.

بخش تیوپ سواری خارج از حیطه و نظارت مدیریت پیست خور بوده و ظاهراً زیر نظر شورای روستای خور است. بنا به گفته مدیریت پیست، به دلیل خطرناک و غیر استاندارد بودن این فعالیت، حتی در برهه‌ای از زمان با دخالت نیروی انتظامی جلوی آن گرفته‌شده، اما مجدداً فعالیت آن از سر گرفته شده است.

با تمام خطراتی که این فعالیت دارد، اما آخر هفته‌ها، خانواده‌ها و جوانان زیادی با تیوپ‌های شخصی یا اجاره‌ای در این مکان به سرسره بازی مشغول می‌شوند. به دلیل ناهموار بودن مسیرها، سر خوردن با تیوپ در آن بسیار غیر ایمن و خطرناک است. آمار رسمی از تعداد آسیب دیدگان در دسترس نیست، اما به گفته یکی از مسئولان پیست، متأسفانه هرساله تعدادی از افراد در این مکان آسیب می‌بینند.

آب‌وهوای پیست اسکی خور

این پیست در منطقه کوهستانی واقع‌شده است و دارای آب‌وهوای کوهستانی است که زمستان‌های پربرف و تابستان‌های خنک و دلپذیری دارد.

همچنین ارتفاع پیست از سطح دریا ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ متر می‌باشد.

بهترین زمان استفاده از پیست اسکی خور

بهترین زمان استفاده از این پیست، زمستان و هم‌زمان با بارش برف است اما این پیست در بقیه فصول سال نیز این زیبایی‌های خاص خود را دارد.

در بهار و تابستان می‌توان از باغات و درختان و هوای خنک و دلپذیر و چشمه‌های بزرگ و کوچک واقع در مسیر لذت برد. در فصل پاییز نیز می‌توان از بازی رنگ‌ها در طبیعت شگفت‌زده شد.

ساعت کاری پیست اسکی خور

ساعت کار پیست در ایام هفته ۸:۳۰ الی ۱۳:۰۰ و در ایام تعطیل و پنج‌شنبه و جمعه ۸:۳۰ تا ۱۴:۳۰ می‌باشد.

تارنمای رسمی

جهت ورود به تارنمای رسمی پیست خور و دریافت جدیدترین اخبار و اطلاعیه‌ها، رزرو اقامتگاه، خرید بلیت، رزرو تور و … اینجا را کلیک نمایید.

آدرس پیست اسکی خور

جاده کرج به چالوس، کیلومتر ۱۵

برای رسیدن به پیست خور، کیلومتر ۱۵ جاده کرج به چالوس، پیش از تأسیسات سد کرج (سد امیرکبیر)، با مشاهده تابلوی خوزنکلا، باید مسیر را از راه فرعی به سمت شرق در پیش بگیرید. با ورود به این جاده فرعی تابلوی «پیست اسکی خور» شما را تا مقصد راهنمایی می‌ کند. طول این جاده کوهستانی زیبا تا پیست اسکی خور ۱۵ کیلومتر است.

پست های مرتبط

نظرتو برای این جاذبه گردشگری ثبت کن !

مشخصات مکان
امکانات پیست
رستوران، کافی‌شاپ، اسنوموبیل و ...
بهترین زمان استفاده
زمستان
ساعات کاری در روزهای غیر تعطیل
8:30 الی 13:00
ساعات کاری در روزهای تعطیل
8:30 الی 14:30
تارنمای رسمی
https://khor-ski.com
آدرس
جاده کرج به چالوس، کیلومتر 15
موقعیت مکانی
نام استان
البرز
مرکز استان
کرج
جمعیت
2.7 میلیون نفر
تعداد شهرستان
6
آب و هوا
معتدل
پیش شماره
026
مساحت استان
۵٬۸۳۳ کیلومتر مربع
شهر های نزدیک
کرج
16 مکان ثبت شده
تبلیغات
نظرتو برای این جاذبه گردشگری ثبت کن !

نمایش نقشه
لیست استان ها