پارک هنرمندان پارک هنرمندان تهران باغ هنرمندان پارک هنرمندان تهران پارک زیبای هنرمندان امکانات پارک هنرمندان پارک هنرمندان تهران پارک هنرمندان در تهران
تهران تهران

پارک هنرمندان در منطقه ایرانشهر تهران

شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
3,706 بازدید بدون دیدگاه

پارک هنرمندان که به نام‌های باغ هنرمندان، باغ هنر یا پارک ایرانشهر نیز خوانده می‌شود، یکی از پارک‌های زیبا و قدیمی تهران است که در مرکز پایتخت و در محدوده شهرداری منطقه ۶ جای گرفته است.

معرفی پارک هنرمندان

این پارک، یک پارک تاریخی است که در زمان حکومت قاجاریه ساخته‌شده است. این مکان، در آن زمان بخشی از اراضی یکی از شاهزادگان قاجاری بوده است و صاحب آن شخصی به نام فیشر، از معماران آلمانی و باغبان‌های فرنگی آن زمان بود.

این پارک تا سال ۱۳۷۵ این باغ جز متعلقات نیروهای نظامی بود اما در این سال شهرداری تهران این مکان را به تملک خود درآورد و با تخریب بناهای اضافی، آن را به شکل کنونی تغییر داد. مساحت این پارک در حال حاضر حدود ۵۹,۱۴۰ مترمربع است.

بخش‌های مختلف پارک

پارک هنرمندان دارای دو بخش عمده شامل خانه هنرمندان ایران و تماشاخانه ایرانشهر می‌باشد.

خانه هنرمندان که به خاطر تجمع و تبادل نظر آثار بین هنرمندان ساخته‌شده، فضایی فرهنگی و هنری را به وجود آورده است. این ساختمان که یکی از ساختمان‌های نظامی به جا مانده از جنگ جهانی دوم است، در جبهه جنوبی پارک قرار گرفته و پس از مرمت و تغییر کاربری تبدیل به خانه هنرمندان شد. در این مجموعه رویدادهای مختلفی مانند کنسرت‌های موسیقی، نمایشگاه آثار هنری، تئاتر و نمایش فیلم برگزار می‌شود و به‌نوعی پاتوق اهل هنر است.

تماشاخانه ایرانشهر هم یکی دیگر از مکان‌های دیدنی پارک است که گاهی نمایش‌هایی بر روی صحنه دارد.

امکانات

از امکانات پارک می‌توان به خانه هنرمندان، تماشاخانه ایرانشهر، کتابخانه، بازارها و فروشگاه‌های فروش صنایع‌دستی، کافی‌شاپ، رستوران گیاهی، سرویس بهداشتی، زمین فوتبال، زمین بسکتبال، ساختمان مدیریت و … اشاره کرد.

همچنین این پارک علاوه بر هنر دوستان، می‌تواند میزبان اهالی ورزش هم باشد. چرا که علاوه بر زمین فوتبال و فوتبال دستی و زمین بسکتبال، وسایل ورزشی بسیاری نیز در پارک نصب‌شده که علاقه‌مندان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

آثار حجمی و مجسمه‌های باشکوه نیز در تمامی نقاط پارک نصب‌شده است و می‌توانید با قدم زدن در پارک از دیدن این آثار زیبا نیز لذت ببرید.

آدرس پارک هنرمندان

تهران، میدان ولیعصر (عج)، بلوار کریم‌خان زند، خیابان ایرانشهر

جهت رزرو هتل در تهران کلیک کنید
اطلاعات بیشتر
خرید بلیط هواپیما از مبدا تهران
اطلاعات بیشتر
خرید بلیط هواپیما به مقصد تهران
اطلاعات بیشتر

پست های مرتبط

نظرتو برای این جاذبه گردشگری ثبت کن !

مشخصات مکان
دوره اثر
حکومت قاجاریه
مساحت
۵۹,۱۴۰ مترمربع
امکانات
خانه هنرمندان، تماشاخانه، کتابخانه، بوفه و ...
آدرس
میدان ولیعصر، بلوار کریم‌خان زند، خیابان ایرانشهر
موقعیت مکانی
نام استان
تهران
مرکز استان
تهران
جمعیت
13 میلیون نفر
تعداد شهرستان
16
آب و هوا
گرم و خشک
پیش شماره
021
مساحت استان
18,814 کیلومتر مربع
شهر های نزدیک
تهران
87 مکان ثبت شده
دماوند
2 مکان ثبت شده
تبلیغات
نظرتو برای این جاذبه گردشگری ثبت کن !

نمایش نقشه
لیست استان ها